Фізична культура

Нормативно-правова база
Державний стандарт початкової загальної освіти

Навчальна програма з фізичної культури для учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена)

Закон України "Про фізичну культуру і спорт"

Орієнтовані конспекти уроків з фізичної культури для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Конспекти уроки




ЗРВ
Загально- розвиваючі вправи




Лічилки


Котилася торба
З високого горба.
А в тій торбі
Хліб-паляниця,
З ким захочеш,
З тим поділися.

* * *

Бігла лялька
Коло ковалька
В семи кожухах,
В трьох капелюхах,
В небо гляділа —
Злетіти хотіла.

* * *

Бігли коні під мостами
З золотими копитами.
Треба стати погадати,
Що тим коням їсти дати.

* * *

Стоїть півень на току
У червонім чобітку.
Будем півника просити:
Ходи жито молотити.

* * *

Попіл, попіл, попільниця
А де ж наша зозулиця?
Понад морем літала,
Синім оком кивала.
А ти, киве, не кивай,
А ти з города втікай.

* * *

Чижик, чижик на яслах
У червоних постольцях.
Хто не йде, хто не йде,
То все чижика дере.

* * *

За горою камяною,
За стіною костяною
Там щука-риба грала,
Золотеє перо мала,
Сама собі дивувала,
Що хороше вигравала.

* * *

Покололо, покотило,
По дорозі волочило
Сонце, місяць і зірки,
На кілочку вийдеш ти.

* * *

Раз – метелик, два – жучок,
три – невтомний павучок,
а чотири – бабка спритна,
п’ять – то сонечко привітне,
шість – потішний світлячок,
сім – то джмелик-дивачок.
Вісім – бджілка-трудівниця,
дев’ять – мушка-танцівниця,
десять – коник-стрибунець.
Тут лічилочці кінець!

***

Десять жабок на ставку
Рахували осоку:
– Раз – листочок,
– Два – листочок…
Всілись жабки на місточок.
Три, чотири, п’ять, шість, сім –
По листку не вийшло всім.
Скільки ще листочків взяти,
Щоб всім жабкам їх роздати?
Рухливі ігри
Українська народна гра “Фарби”

Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна, з

готовими правилами, малорухлива.

Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, швидкісно-силових якостей.

Завдання гравцям: вибрати господиню, яка веде гру (можна за допомогою

лічилки).

Завдання господині: визначити Доброго Духа з Країни Добра і Злого Духа з

Країни Зла; призначити кожному учаснику гри певний колір фарби так, щоб

вони не повторювалися; провести діалог з Духами (дивись додаток).

Завдання Духам: розібрати всі фарби.

Завдання Фарбам: якщо на них є попит, вони відходять у команду Злого чи

Доброго Духів; коли Фарб не стане, члени команд стають навпроти, беруться

за руки й намагаються перетягнути один одного до своєї команди.

Правила гри: перед перетягуванням порахувати кількість гравців у кожній

команді; якщо в одній команді більше гравців, то Дух сам перетягує тих, хто

складає кількість додаткових гравців.

Умови гри: якщо той, кого перетягували, переступив умовну лінію, то він

переходить в іншу команду; гурт, який перетягнув більше гравців, стає

переможцем.

Додаток

Добрий Дух (Злий Дух): Дзелень, дзелень!

Господиня: Хто там?

Добрий Дух (Злий Дух): Добрий Дух!

Господиня: Чого хочеш?

Добрий Дух (Злий Дух): Фарби!

Господиня: Якої?

Добрий Дух (Злий Дух): Жовтої! Називає будь-яку, якої ще не називали

Якщо названої фарби немає, то промовляються такі слова

Господиня: Немає у нас жовтої фарби, пішла на жовту доріжку та й зламала

собі ніжку.

Література: Цьось А.В. Українські народні ігри та розваги. – Луцьк:

Надстир’я, 1994. – С.41-42.

Українська народна гра “Панас”

Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна, з

готовими правилами, рухлива.

Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, спритності, швидкості реакції,

уміння орієнтуватися у просторі.

Реквізит: хустинка для зав’язування очей, крейда (якщо треба накреслити

коло).

Завдання організатору гри: визначити одного гравця, який буде виконувати

роль Панаса (за бажанням дитини або за допомогою лічилки).

Завдання гравцям: разом промовляти такі рядки:

Панас, Панас!

Не лови нас!

На тобі мішечок груш,

Та мене не воруш!

Втекти від Панаса, щоб не бути спійманим.

Завдання Панасу: із зав’язаними очима впіймати когось із дітей.

Правила гри: не вибігати за межі визначеного майданчика.

Умови гри: спійманий учасник гри стає Панасом і гра продовжується далі;

Панасом також стає той, хто порушив правила гри.

Література: Цьось А.В. Українські народні ігри та розваги. – Луцьк:

Надстир’я, 1994. – С. 65.

Українська народна гра “Кіт і миша”

Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна,

некомандна, з готовими правилами, рухлива.

Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, спритності, швидкості реакції,

уміння орієнтуватися у просторі.

Завдання організатору гри: визначити двох гравців (за бажанням дітей або за

допомогою лічилки), які б виконували ролі Кота і Миші; пояснити зміст,

правила та умови гри.

Завдання гравцям: стати в коло так, щоб чергувалися хлопчик і дівчинка;

міцно взятися за руки і йти неквапливо по колу, промовляючи слова (див.

додаток); дружно піднімати руки вгору, щоб Миша втекла, і опускати, щоб

затримати Кота.

Завдання Коту: бути уважним, спритним, орієнтуватися у просторі і якомога

швидше зловити Мишу.

Завдання Миші: бути спритною і втекти від Кота.

Правила гри: за межі визначеного місця не вибігати.

Умови гри: хто не втримав Кота, той виходить на середину кола й гра

продовжується.

Додаток

А до нори, мишка, до нори!

А до золотої комори!

Мишка – у нірку,

А котик – за ніжку!

Ходи, ходи!

А що ж то за мишка –

Не втече.

А що ж то за котик –

Не дожене.

Мишка – у нірку,

А котик – за ніжку:

Ходи сюди, ходи сюди!

Література: Горохова скриня: Українські народні ігри: Для дошкільного та

молодшого шкільного віку / Упоряд. В.І.Пепа. – К.: Веселка, 1993. – С. 17.

Гра “Вода, земля, повітря”

Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, рухлива гра з

готовими правилами, некомандна.

Мета: сприяти розвитку уваги, спостережливості, швидкості реакції,

спритності, фізичних якостей.

Підготовка до гри: накреслити три кола діаметром 1,5-2 метри, які

символізують небо, землю, воду; накреслити лінію завдовжки 4-5метрів, на

краях якої стоятиме по одному гравцю.

Завдання організатору гри: вибрати двох ведучих, які стають на краях

накресленої лінії, через яку бігтимуть інші гравці; називати істот – риб,

птахів чи тварин, які живуть на суші.

Завдання гравцям: розміститися за лінією; за командою організатора гри,

який назве птаха, звіра чи рибу, бігти в те коло, де живе істота (окунь – вода,

лисиця – земля, сокіл – небо), присісти.

Завдання ведучим: намагатися когось із гравців заквачити, коли ті

перебігають лінію.

Правила гри: ведучі не повинні сходити з лінії.

Умови гри: той, кого заквачили, вибуває з гри або стає ведучим; якщо

ведучий двічі називає птаха, то всі можуть встати і знову присісти у колі-

небі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий